Wednesday, March 2, 2011

"JIKA AKU MATI, AKU AKAN HIDUP SERIBU TAHUN LAGI"


Aku suke sgt word nie…
Org kata hidup kat dunia ni bukanlah lame..
So pndi2 lah kt memanfaatkan ms yg ada nie..
Mcm yg org slu bilang..
“harimau mati meninggalkan belang,mnsia mati mngalkan nama..
Begitu juga aku law ley aku nak wat satu buku, xkiralah novel, atau hypnosis, atau kaedah atau apa sj yg bole bkongsi ilmu dgn warisan akn dtg,. Jika ilmu itu di gune pakai oleh generasi yg seterusnya jadi walau aku mati aku tetap dpt pahala dari amalan yg aku tgglkn di dunia ini.. insyaallah..
Sebab rasullah dah bkta..
Terputuslah amalan ank adam itu apabila dia meninggal dunia mlainkan tiga iaitu ;
i) sedekah jariah yg bpanjgn..- cnthnya dia mndermakan wangnya utk mbina masjid atau rumah kebajikan dgn penuh ikhlas,.. selagi org mnggunakan masjid tsebut slagi itula dia mndapat pahala yg berterusan..
ii) ilmu yg bermanfaat – contohnya resipi memasak, or ilmu or buku2,. Yg bile trus di gune pakai oleh org2 pahalanye akn bterusn
iii) anak yg soleh – berbahgialah bg mereka yg sdh mdirikn masjid & mpunyai kturunan yg baik2, apabila mereka tiada nti ank2 inilah yg akn mdoakan utk mreka nti..
x rugi menimba ilmu..walau smpai kt tua pn,jgn pnh jemu mnimba ilmu “Tuntutlah ilmu hingga ke liang lahat”.. +__+

No comments:

Post a Comment